Labels

I Love You (3) lagu fav (1) perasaan (38) TTC (43)

Sunday, April 1, 2012

Macam-macam

The day has come to an end....the 6 months time is finally here...
will be back to normal life..
sangat touching bila sampai rumah yang sangat comel, hubby sambut dengan ucapan."Welcome home hunny"

Hari pertama masuk ofis, soalan cepu emas masih ada dari sorg dua makcik kerani kat depan tu (oopss...ye makcik, i pegi kursus yang tidak membenarkan i untuk pregnant ok, bukan pergi bercuti sambil treatment buat anak)..
tapi i senyum je and jawab dgn nicely..taknak spoil mood i untuk hari pertama...mesti ceria!!Mood ari ni nak happy happy je..

hubby bagitau..dye stress bukan sebab takde anak, tapi dye stress sebab tgk i stress sebab sangat2 nak anak...
hubby bagitau..dye stress sebab tgk i stress bile berdepan dengan soalan2 cepu emas dari orang..
hubby bagitau....lain kali jgn stress kalau org cakap2, jawab je secara sinis sambil tersenyum....contoh macam hari tu, g umah mak sedara dye yg baru dpt cucu...bile mak sedara dye tanya2, dye jawab je..
"wife tgh kursus, memang tak dibenarkan pregnant, at least i proud keje dye sibuk ke sana ke mari berkhidmat untuk negara, lain lah kalau duk kat umah je tak keje memang la bole nak beranak je memanjang..."
debush..nape lah i tak pernah terpikir  nak jawab macam tu kan....

Apepun orang nak cakap...
Hubby kata dye tetap happy walaupun dunia kami hanya berdua..
dan..
saya pun rasa yang kami masih comfortable berdua ...(ada cerita di sebalik ni, nanti dlm post yang lain plak)...
hubby cakap tak perlu rasa terbeban sebabkan anak hanya semata-mata org2 yg ckp2 soh kita ada anak..
sebab Tuhan lebih tau dari mereka tu kenapa kita perlu atau tak perlu ada anak...

4 comments:

  1. setuju.

    tak perlu untuk puaskan hati org.dan ada hikmah semuanya berlaku.

    insyallah, ada rezeki kita. amin

    ReplyDelete
  2. issue yg amat sensitif yang saye juga tak suke. yg saye juga kena. tp saye perasan, lepas saye post kat fb pasal ada sorang staff kat sini dgn tidak semena2 pegang perut saye. saye meroyan so ngamuk kat fb. since then, xde dh org kat opis tanya pasal tu. maybe kwn2 di fb yg kepochi, telah membuat siasatan, sape kah yg pegang perut saye. walhal mmg xmention pun dlm fb. kdg2 org begini harus disound.

    tp betul, indah duduk berdua, tp bertiga lebih baik. saye juga masih mencuba dan terus mencuba. ia adalah topik perbualan saye dan suami. cuma saye cuba kurang2kan berbual hal itu, psl nanti saye yg over sensitip. hahaha

    -reen-

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu...mula2 dulu pun saya jenis yg pendam dan tak menjawab tp lama-kelamaan, saya rasa kenapa plak saya perlu jaga hati mereka2 ini sedangkan mereka xtau nak jaga hati saya...so, skrg saya lebih "selesa" menjawab dgn nada yg lebih sinis dan bersahaja...yg peliknya, bila kita berbahasa mereka2 ni xfaham (atau buat2 xfhm?), tp bile kita sarcastic skit, baru they all reti nak senyap...what eva, janji lepas tu kita xpyh mkn hati lg bila berhadapan dgn org2 cmni

      Delete
  3. Btul tu --apa yang Hubby U cakap---orang laki nie kadang2 stress sb tak tau nak tolong wife dier nak jawab soalan cepu mas---kita yang sbg wife kena cepat2 carik jalan penyelesaian---Jgn stress lagi---tak sesuai untuk kita yang TTC nie---Berusaha selagi kita mampu---doa--insyaallah DIA dah sedia yang TERBAIK untuk kita..

    ReplyDelete