Labels

I Love You (3) lagu fav (1) perasaan (38) TTC (44)

Monday, February 28, 2011

Nukilan hatiku

Kau datang ketika duka
dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga

Kau datang ketika duka
dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga

Ku haus di tengah laut
lemas mencari tempat berpaut
kirimkan aku kekuatan
serta pedoman di kesesatan

Ku sunyi dalam gembira
perih pedih tanggung derita
sungguh aku bukan wali
yang suci dari hina dan benci

Kau datang ketika duka
dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga

Terlalu lama aku mencuba
terlalu banyak
cinta yang ku damba
tiada yang sempurna
hanyalah fana
Tuhan, ampuni hamba-Mu

Kau datang ketika duka
dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga

Ku rebah di dada malam
memecah dendam yang lama diam
ku tanggalkan baju dunia
dakapku dengan selimut syurga
ya Tuhanku hanya padamu
tempat mengadu siegala rindu
limpahi ku rahmat kasihmu

"Ya Tuhan...aku dah lelah menangis..Berikan daku sedikit senyuman agar ku bisa menghadapi hari esok..berikan daku sedikit kekuatan untuk terus mengatur langkah...kurniakan daku sedikit limpah kasihMu agar aku bisa terus hidup..bukan hanya jasad yang layu tiada bermaya..."

Saturday, February 19, 2011

Maaf...
Ada ketika hati ini tak mampu berbicara...

Update 19 Februari 2011: berita yang ku tunggu2 masih juga mengkhabarkan cerita yang sama..
Patutkah aku berhenti berharap di persimpangan ini?

Sahabat,
Aku bencikan perubahan...
Tapi...
Ada ketikanya langkah perlu diatur berlainan..
Jalanku tak mungkin bersendirian..
Langkah perlu ku teruskan...
Dan aku masih di sini...
Walau silih berganti insan berdiri ..
Terpisah di persimpangan yang berbeza..
Aku hargai kita pernah tiba di destinasi ini bersama...

Sunday, February 13, 2011

Is there a good news?

Hopefully (and praying) there will be a good news this week....

But...

There is no need to put high hopes....

Because...

It will crash worst when fall from the top...

Thursday, February 10, 2011

Tahukah kau wahai suami dan bakal suami??

Tahukah kau wahai suami dan bakal suami?? Laki bini ini asalnya 2 individu asing yang saling tidak mengenali. Atas takdir tuhan dipertemukan dan aqad nikah telah menyatukan kita.

TAPI.......tahukah kau apa yang isterimu selalu lakukan untukmu,dan fikirlah sejenak apa pula yang kau berikan untuknya...

KALA kau tiada duit, bukankah magic david copperfield bila tiba2 kau buka wallet ada duit pulak di dalamnya, tahukah kau yang isterimu sentiasa curi2 membuka wallet untuk mengecek " Ada duitkah suamiku?"

TAPI Bila kau ada duit, wah! wah! kau siap boleh tanya lagi bini kau " Ada duit ke?" sedangkan itukan kewajipan kau untuk memberinya nafkah?

Tahukah kau wahai suami, tiap2 malam isterimu akan terbangun dari tidurnya dan perkara pertama yang diingat ialah suaminya, lantas terus si isteri menjenguk suaminya di sebelah, di kucup dahi suaminya, diusap rambutnya, penuh kasih sayang dan belas kasihan

TAPI yang kau berinya hanyalah dengkuran kadang2 siap kentut lagi..Cissss! !

Tahukah kau wahai suami, kalau kau balik lewat malam sampai jam 4-5 pagi atas alasan kerja atau kau suka2 nak lepak ngan kawan2, bini kau yang dirumah tu tak lena tidur, selagi kau tak balik selagi tulah mata tak leh pejam

TAPI yang kau tahu bersembang aje sampai pagi, langsung tak ingat bini, dahlah balik lambat esoknya selagi tak masuk Zohor tak reti2 nak bangun, dah bangun tahu nak makan aje...
Tahu tak kau wahai suami, setiap kali isteri mu menggosok bajumu apa yang sentiasa terlintas di fikirannya ialah "Handsome tak laki aku bila pakai baju ni?"

Tapi kau bila dah hansome sikit mula hidung tinggi nak mengorat lagi...

Tahu tak kau wahai suami, isteri tu tak mintak banyak, cuma pujilah dia sekali-sekala, peluklah dia setiap pagi dan malam sebelum tidur peluk yang setakat pelukan sayang sahaja..bukan dengan harapan dapat "apa-apa"), hadiahkanlah dia sekali-sekala walaupun setakat coklat sekeping, picitlah bahunya sekali-sekala dan kalau nak tidur tu, selimutkanlah dia, sebab sebenarnya, bini tu selagi laki dia tak lelap mata dia hanya tidur2 ayam sahaja...
Satu lagi, suami, kalau korang nak tahu, sebaik sahaja saksi kata SAH!!!! tuhan tu telah kurniakan 6, 7, 8 senses kat isteri sebab itulah dia orang tahu korang buat apa kat belakang dia, tak yah guna spy...dia orang musti tahu punya....

Hargailah bini dan bakal bini korang, sebagaimana korang hargai kereta korang, PS2 korang dan lain-lain...

Pengajaran ayat: Perkahwinan itu satu perkara yang mulia, Mengapa mesti kita mengelakkannya. Ia adalah satu fitrah bagi manusia, kalau tak sanggup, manusiakah KITA. Jangan risau jika kita tak dapat isteri yang solehah, kerana Allah telah berjanji, perempuan yg soleh hanya utk lelaki yg soleh...Kalau kita sbg lelaki tak soleh...jgn harap dapat bini yg soleh....Syukur apa yg telah dikurniakan.

Tak semua perempuan itu BAIK, tapi baiKKah kita nak dapat perempuan yg baik...???

Kalau kita mengorat perempuan memang tak baik, tapi kalau kita tak berusaha nak cari isteri; Ada can ker bini itu TURUN dari langit.....

JumPa AnDa Di PunCak KeJaYaaN bersama KeSeJahTeRaaN!


credit from http://lynda78.blogspot.com

Monday, February 7, 2011

APPOINTMENT

1 Februari 2011 - went to Klinik Kesihatan Shah Alam to get Referral Letter. Dr. Priya Devadas attended me on that day and she offer me two options~ either Hospital Klang or Putrajaya, so i chose Putrajaya.

2 Februari 2011 - went to Hospital Putrajaya to get appointment date. The date given ~ 11 May 2011. But have to come on D1 and D21 of period for blood test..from there then have to wait till May...

Today - Such a long and lonely waiting again.....

Follow by Email