Labels

I Love You (3) lagu fav (1) perasaan (38) TTC (43)

Sunday, January 16, 2011

SUNYI...

Tadi dah hantar adik balik asrama...dah masuk 2 minggu dye stay kat asrama...
kali ni tak dapat nak halang kehendak dye..terpaksa gak we all (termasuk my parents) tunaikan permintaan dye nak merasa belajar di asrama..
Adik pun dah besar...tapi bagi kami dye tetap adik kecil kami...of coz berat hati nak lepaskan dye...nasib baik sekolah baru dye tak jauh sangat...
"Adik kol tau kalau tak cukup makan, kalau ade orang buli kol akak tau!" "Nanti weekend akak datang" "Kalau tak cukup duit, kol akak tau","Nanti weekend akak hantar makanan" dan macam2 lagi lah pesanan...Rasenya mesti adik a little bit annoyed dengan karenah aku tue...hahaha..I know I'm being too much

Sampai rumah, masuk bilik, duduk atas katil....termenung...
Sunyinye adik takde...Bosannya bile adik takde...Takde kawan....
Dan diam-diam airmata ni bergenang...
Macam ni kot adik rase masa aku dok jauh dulu...teringat balik cite mak adik nangis sepanjang perjalanan dari UUM ke Penang setiap kali hantar aku. Masa tu adik kecik lagi, umur dye dalam 3-4 tahun camtu..
Kali ni adik yang masuk asrama, dan aku pulak yang menangis..

Aku menangis sebab terasa betapa cepatnya masa berlalu...
Aku menangis sebab terasa betapa segala-galanya dah berubah dengan begitu pantas sekali...
Aku menangis sebab tetiba rase rindu kat arwah Yai....(time ni la tetiba nak tertengok gambar Yai masa bukak laci kabinet buku tadi)
Aku menangis sebab eventually sume orang dah ada life sendiri and eventually too will leave me alone and lonely...Family, Friends, Hubby..


Yup, rumah besar ni dah tak ade serinya...Dah tak macam dulu...
Mungkin dengan kehadiran cucu ayah dan mak yang pertama nanti
dapat mengembalikan keceriaan dan keriuhan yang ada dulu..

I hate drastic changes but life must go on..

Dan hari ini, Tuhan masih lagi belum tunaikan permintaan ku yang satu itu...

No comments:

Post a Comment